KAWAN-KAWAN SAYA

Wednesday, 22 June 2011

Ibu Kita Garang Betul Khen

Ngeheheh... tu dialog antara 2 anak aku... Along ngan Haiqal. Aku dengar deme dok bersembang masa aku mandi. Masa tu aku tengah mandi... derang tengah bersiap nak pakai kasut gie sekolah agama. Heheheh... mana tak garang menyinga ader jerk kelakuan korang ni buat aku meradang..


Agaknye cenggini ler derang bayang khen bila aku tengah berang


Ate mau tak meradang... macam semalam tu aku dok bising-bising... bila dah makan..pergi terus mandi... nanti lambat gie sekolah.. aku pun terkocoh-kocoh nak masuk opis balik.... eh boleh lepas makan derang golek2 depan TV lagi... khen dah mengundang ibu korang ni membebel...


Bila masing-masing tengah mandi.. aku pun gosok baju  melayu sekolah... eh... belum sempat aku gosok sebelah seluar masing-masing dah keluar.. siap mandi dah... adusss... anak.... gamaknye korang golek-golek dekat bawah air tu.. dah siap hek... grrrr... khen mengundang marah lagi ibu korang nie... ko tau tu bukan mandi.. mengembangkan daki namanye....

Macam tu korang nak suruh ibu korang nie bercakap lemah lembut... gemalai bagai ker.... walhal benda dah buat tiap2 hari... kene bebel jugak tiap-tiap hari...


Bila masing-masing dah bersiap pakai kasut nak tunggu aku lepas bersiap nak hantar derang pergi sekolah... lagi satu buat hal... bertukar sampin pulak... adeh..deh...deh... anak-anakku.... jangan ler bagi ibu korang nie panas... khen ibu dah letak baju Along punye satu set.. Angah punye satu set.... macam mana boleh tertukar.... ha.....

Apa korang tak rasa ker yang korang pakai sampin lain... yang sorang pakai longgar.. kalau longgar sikit2 tak per.. ni longgar nye sampai nak jatuh... yang sorang lagi ketat.. kalau ketat sikit2 pun tak per.. ni sampai tercekik pinggang sampai macam ratu kebaya.. ha tak tau lagi sampin tertukar... ish..ish..ish.... panas..panas...


Tukar sampin


Nie aku tengah naik hantu sambil curi2 ambik gambar derang tukar sampin... gambar lain tak sempat ambik pun.. ye lah kang kalau derang perasan aku ambik gambar... derang pun bantai gelak... tak jadi takut...



Kelam kabut... Tukar cepat... ibu dah lambat nie....




Macam nie ler perangai anak-anak aku tiap kali derang nak pergi sekolah agama. Aku memang balik tengahari nak uruskan derang... ambik dari sekolah tadika n kebangsaan.. siap khen derang.. bagi makan pantau sampai sampai pintu sekolah agama... Itulah rutin aku... selagi aku tak yakin derang boleh urus diri sendiri, aku akan buat selagi terdaya untuk diaorang nie ha....




3 comments:

  1. tumpang tanya, umh yu kat ner ek? reply kat n3 kita eh

    ReplyDelete
  2. ingat yu dok batu kep.. hehehe

    sebab umh yu mcm paten apartment kazen ai. ahakssss

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...