KAWAN-KAWAN SAYA

Wednesday, 1 June 2011

Selamat Ulang Tahun Perkahwinan 'Sayang'


31 May 2011 usia perkahwinan aku telah mencecah 8 tahun.

 


Wah... kira banyak jugak angka tu... syukur ke hadrat Illahi kerana izinNYA aku masih bergelar isteri. Banyak suka duka yang kami lalui sepanjang bergelar suami isteri. Semoga kekuatan cinta aku dan dia mampu mempertahankan mahligai yang telah dibina... 




Owh... sambil korang dengar lagu yang ada pada blog aku nie... sambil tu korang nyayi ler.. meh aku tarukkan lirik lagu nie... aku suka sangat lagu nie... seakan-akan mendoakan kebahagiaan aku... 

 

Suci - May

Alangkah indah kehidupan ini
Jika saling mengasihi
Kita hulurkan persahabatan
Dengan niat suci

Alangkah indah oh jiwa nurani
Jika saling menyayangi
Tuhan tidak memandang wajahmu
Tapi di hatimu

Bersihkanlah jiwa dengan amalan
Yang mendekatkan kita kepada yang Esa
Aku redha apa yang ditakdirkan-Nya

Bersamalah kita berdoa
Semoga cinta kau dan aku
Bisa tembus ke pintu syurga
Berkat rahmat-Nya

Cinta yang berlandaskan suci
Tidak pernah mungkiri janji
Sama-sama menanggung rindu
Dan jujur selalu

Hingga ke akhirnya
Suci dan setia


nie satu lagi lagu... khas aku tujukan untuk Suami tercinta

Kupetik Bintang-Bintang

Kenny Remy Martin

 Kupetik bintang-bintang
Biarpun banyak halangan
Rela tempuhi segalanya
Onak yang kupijak bagai tak rasa

Kusedar sejak mula
Tiada jalan yang mudah
Tapi kuyakini di dalam hati
Akhir terkota jua sumpah dan janji

Walau sukarnya bagi mu sayang
Perjalanan menyakitkan
Tapi hadapilah dengan kesabaran
Kan tiba kebahagiaan

Tiada batasannya
Usia ataupun rupa
Kita bersama memulakannya
Sehingga ke akhir kita terus berdua

2 comments:

  1. Amin. Ke dua dua lagu nie hebat . Satu di awal 90an dan satu lagi di tahun 80an.

    Teringat satu masa dulu , nyanyi lagu ku petik bintang bintang, tersebut lak ku cekik bintang bintang :)

    ReplyDelete
  2. tarian kalam

    Terima Kasih. Ye lah.. lagu zaman tu memang hebat2.. tak jemu dengar...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...