KAWAN-KAWAN SAYA

Wednesday, 25 May 2011

Rumah Terbakar Panggil Bomba

"Rumah terbakar panggil bomba"
"Bomba datang berlumba-lumba"
ngeheheh... lagu zaman budak-budak dulu.... 


hari Ahad baru ni kat Sungai Way ader umah tebakar... dekat ngan rumah mak bapak aku... tapi dekat area atas sikit... cuma boleh nampak dari rumah mak aku tue...


Masa mula2 terbakar tue... hehehe.. api kecik lor... memang ler khen... mula ngan api kecik... huhuhu... aku dapat gambar dari celah jerk... berdiri dari tembok umah mak aku.. nampak ler rumah terbakar tue... tapi jauh ler..gambarnye... tak jelas...


celah tu ler yang aku kata tadi... tak berapa jelas pun.. tapi nampak asap dah berkepuk


Kawasan kat tempat terbakar ni memang banyak rumah sewa macam rumah hijau tue.. pas tu rumah cina.. zaman dulu punye... rumah kayu


Nie ambik dari rumah mak aku. Kawasan perumahan rumah mak bapak aku tue terpisah dengan jalan tue... 


Tue api dah nampak... 


Orang pun dah berpusu-pusu kat tempat kebakaran tue. Pas tue kereta-kereta yang nak keluar nak alihkan parking susah nak jalan.. maka masa tue bunyi hon kereta bertalu-talu... bingit telinga dibuatnya.


Gambar makin jelas... thumb up kat kakak ipar aku.. sebab dia jadi mamarazi untuk ambik gambar




Bomba pun dah datang. Tapi dengar citernye ada  pili bomba yang kurang air.. cam ner boleh jadi gitu hek.... tak diselenggara elok-elok aper... ker sebab dia kawasan lama.. maka terabai segala infrastruktur... apa pun kesian kat penghuni rumah tue.... cina katanye... 


 
Kemusnahan dijilad api





Thumb up kat pasukan bomba dan Penyelamat kerana berjaya memadamkan api supaya tidak marak ke rumah yang berdekatan


Maraknye api.  Barang-barang yang derang keluarkan tu pun katanye terbakar jugak



tue sapa punye belakang da... sekarang dah tahun 2011... bukan 2002 lagi....


Apapun takziah pada penghuni rumah tu.. walaupun mereka berlainan bangsa dengan aku...tapi aku tetap simpati pada mereka-mereka yang ditimpa bencana. Jangan jadikan alasan bangsa untuk kita tidak menolong dan bersimpati pada mereka yang dalam kesusahan...

4 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...