KAWAN-KAWAN SAYA

Thursday, 5 May 2011

Gelagat Lepas Sekolah

Selalunya tengahari aku akan ambik anak-anak aku balik dari sekolah. Pagi hantar.. tengahari ambik...pas tu hantar sekolah agama..petang ambik balik umah... begitulah seterusnya sampai Abang Jamil mampos...  ngehehehe...


Macam-macam gelagat anak-anak lepas sekolah... menderu-deru derang berkejar sebab nak membeli belah kat luar sekolah. Walaupun kerajaan dah larang penjaja luar sekolah tak boleh jual benda yang berlebihan gula... tapi masih banyak lagi yang jual bende-bende tu... pas tu yang membelinya adalah anak-anak aku... huhuhu


Nengok tu... aiskrim.. jajan.. dalam kereta tu penuh jajan..kalau aku dulu panggil cekedis... hubby aku panggil jajan.. sekarang anak2 pun panggil jajan


Haiqal pun beli sama kat depan sekolah Along. Dia sanggup setakat beli gula-dula 2 biji je kat sekolah dia sebab nak beli macam-macam kat depan sekolah Along.


Aiskrim pisang katanye... 




Along pun sama gak... beli aiskrim


Sebenarnya aku nak larang pun susah jugak.. derang pun teringin bila kawan-kawan beli itu ini. Masa zaman aku kecik-kecik dulu pun rajin gak beli bende alah nie. Memang sedap pun... kadang-kadang kalau teringin aku suruh gak derang beli. huhuhu.. nak buek camno.. selera anak tekak.




4 comments:

  1. sama ngan anak akak... isk2 budak ni la...

    ReplyDelete
  2. hahaha camne la anak saya nnt yerk :p

    ReplyDelete
  3. adarnadzmie

    Ye lah kak. Saya kadang-kadang tu kene pantau sendiri.

    ReplyDelete
  4. Wanie

    Bersedialah melaluinye...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...