KAWAN-KAWAN SAYA

Friday, 15 April 2011

Mencari dan Dicari

Anak-anak aku dah mula reti dan kenal erti berkawan. Semalam masing-masing merayu kat aku nak main dengan kawan depan rumah. Nak main beskal..nak main badminton. Ada yang kenal dari sekolah.. sekolah agama... kenal antara member-member pun ader jugak.


Aku pun kasik ler derang main. Tapi aku kene tunggu derang main. Aku lepak kat tembok depan umah aku. Sebenarnya aku masih tak berani nak bagi anak-anak aku main bersendirian lagi.. walaupun satu ketika dulu, umur aku baya-baya derang dah main kat luar rumah sendiri.. Pergi sekolah pun sendiri. Tapi itu zaman dulu. Zaman sekarang ni banyak beno perkara yang tak diingini pasal kanak-kanak. Sebab tu aku tak berani nak bagi derang main bersendirian.


Haiqal dah tak sabar nak main kat luar rumah


Dah lepas kandang


Tue tengah melilau cari member lar tue. Derang berangan nak main ngan kawan derang yang rumah pink tue. Tapi agaknye..budak tu tak lepas keluar... berlegar-legar le derang kat kawasan tu...


Ha..khen dah jatuh "Lain kali hati-hati lar sikit" tue dialog Along kat Haiqal.





Mesranye 2 beradik nie. Sebab apa... sebabnye... kalau gaduh tak boleh main kat luar


Dengan penuh harapan.. nak main ngan kawan-kawan. Hey anakku.. kawan korang tu pun macam korang jugak. Kalau mak dia tak kasik keluar... maka tak boleh keluar lah dia.





Wah..makin laju nampak...pas tu tak reti nak pakai brek. 


Khen dah jatuh.. heheehe aku dah warning derang.. jangan nangis.. jangan sebut sakit. Sebab sendiri cari sakit. Kalau banyak komplen nanti tak yah main kat luar lari.


Tak pe lah.. nanti cuci pas tu taruk ubat hek


Tapi bukannye dia sering pun. Kejap jerk komplen sakit. Pas tu sakit ke mana.. dia pun ke mana


Nengok tu.. dah ader kawan. Kawan datang mencari.. 



Derang main belah sana sebab tu jalan mati. Tak de kereta dari sana. Paling habis pun dari arah bertentangan


Seronok bila dah jumpa kawan 






 Bila dah puas main.. aku suruh masuk... dah senja pown...



1 comment:

  1. bagusnya ibu ni..:)..sentiasa memantau keadaan anak2..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...