KAWAN-KAWAN SAYA

Monday, 25 April 2011

Melawat Opah Sakit

Hari Selasa baru ni aku balik kampung. Melawat Mak mertua aku sakit. Dia kene darah rendah. Pitam-pitam dia. Sebelum ni dia ada darah tinggi. Tetiba dapat darah tekanan darah rendah plak. Dulu perkara sama pernah jadi kat mak aku. Kesian wei.. orang tua sakit ni. Kudrat depa dah tak kuat.. tetiba sakit sampai lemah badan-badan.


Malam tu kitorang balik. Singgah Sungai Way kejap.. amik ShahFiq. Pas tu terus gie balik Perak. Tengah jalan perut harus diisi. Kami pilih gerai makan tepi jalan. Barakat. Selalunye kalau kami balik kampung malam.. kedai ni menjadi..pujaan hati... hehehehe... kiranya masakan dia OK ler.. kene ngan tekak aku...



Kedai makan Barakat



Along.. tengah mamai lagi. Sebab syok punye tidow...aku pun kejutkan derang..



ShahFiq



Haiqal.. Lepas kenyang jerk dia makan.. terus keluarkan balik... dia muntah sebelum naik kereta. Sib baik ko muntak sebelum naik keter hek.. kalau tak.. jadi pontianak aku malam tu mengilai menjerit... Sebenarnya aku rasa perut dia tengah mamai jugak.. sebabnye.. kejut2 dari tidow.. terus sumbat nasik... mau tak muntah kawan nie..





Lauk pauk... gelap sikit hek.. sebenarnye aku amik pakai tipon jerk... malas nak angkut camera.


Lepas makan sambung perjalanan. Aku pun sambung tidow....




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...