KAWAN-KAWAN SAYA

Friday, 29 April 2011

AKU DAN LAGU

Aku antara penggemar lagu. Lagu apa ... heheh lagu jiwang. Lagi satu lagu rock kapak... walaupun lagu rock, tapi lagu rock dulu-dulu best... tak macam lagu sekarang.. macam nak meneran kepala baby. Aku suka lagu yang kearah kebaikan. Kadang-kadang jerk aku suke lagu yang frust menonggeng. Tengok keadaan. Bukan apa.. pagi tadi aku dengar sinar banyak lagu best-best yang membuatkan aku rasa muda... rasa suasana hangat bercinta... ahaks... ahkak jiwang..ahkak jiwang.


Antara lagu  dulu-dulu yang best dan suka aku dengar... 


May- Suci...

aku start suka lagu ni masa aku dating ngan hubby.. gie Uptown Shah Alam. Nie dating dah beranak pinak. Anak-anak aku tidow kan kat Sungai Way... malamnye aku chow... sejuknye suasana malam... masa zaman bercinta jarang dapat keluar malam-malam... dah kawin pun susah gak...


Headwind- Segalanya Mungkin

Lagu nie memang aku suka dari zaman sekolah lagi. Tapi dulu cam susah sangat nak dengar lagu nie. Aku pernah dapat dari radio muzik. Rekod dari radio. Sedap dengar.


Fauziah Latiff - Dari Kaki Tangga Ke Menara

Aku memang suka minah nie... dari dulu... aku start syok lagu ni masa aku sekolah. Dengar dari radio muzik juga. Pas tu tersemat lagu ni kat jiwa aku. Masa hangat bercinta aku suka tujukan lagu nie kat Hubby aku... sebagai pembakar semangat untuk dia berjaya. Walaupun dia tak suka lagu pompuan... tapi aku bagi jugak




Kumpulan Lestari - Terima Kasih Segalanya, Ketawa dan Air Mata

Lagu ni pun zaman sekolah aku dengar. Jiwang habis. Tiap-tiap malam mesti tunggu lagu nie kat radio muzik. Masa tu tak de pakwe pun lagi. Tapi berangan nak ader pak we.. huhuu
Slash - Taman Astakona

Sedap sangat lagu nie. Walaupun dia lagu frust tapi lirik ngan melodi dia memang sedap. Pandai pencinpa lagu nie.. sapa hek... Aku ada kaset dia.. original lagi.. beli kat bintang. Masa tu aku tingkatan 3. Nak PMR... sambil study dengar lagu... 

Shiela Majid -  Hitam Putih Kehidupan

Sedap lagu nie.. aku start syok lagu nie masa dulu... pagi-pagi kan ada MHI kat TV 3. Selalu keluar lagu nie. Segar sangat lagu nie...


Apa pun banyak lagi sebanarnye.. lagu yang aku suke... nanti aku sambung lagi di episod akan datang...






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...