KAWAN-KAWAN SAYA

Friday, 28 January 2011

Pembelajaran Sesi Malam

Tiap-tiap malam memang ade sesi pembelajaran untuk anak-anak aku. Tak kira lah ader homework ke tak de ker..buku mesti kena bukak. Bila dah suruh belajar tu faham-faham je lah perangai masing-masing yang akan timbul.Jom nengok peel budak-budak nie...



Keadaan yang agak terkawal. Aku tengah ajar derang cara membaca ala iqraq. Tapi masing-masing mudah sangat mengantuk bila disuruh belajar.



Air mata dah mula bertakung kat kolam mata.

 
Berguguran air mata dipipi.. miahahaha.... :lol:  aku kene tegas.. sebab kalau aku tak tegas nanti tak menjadi. Aku target anak-anak aku boleh membaca dalam masa 3 bulan. OK tak target tu....



Haiqal pun tengah membaca tanpa mengeja....



Dah mula menongkat dagu. Mengantuk ler tu.:o





Kesudahannya begini...



Dan begini... khik!khik!khik! :lol:


Along tak tido masa belajar ni walaupun dia dah ngantuk. Cuma dia takut kene belangkung kot kalau tido.. Apapun memang mencabar betul nak ajar anak sendiri belajar.


Harap-harap aku mampu mengajar anak aku sendiri. Walaupun aku tak bertauliah untuk mengajar.. tapi aku tetap nak mengajar anak aku sendiri untuk mengikut corak dan acuan aku.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...