KAWAN-KAWAN SAYA

Friday, 7 January 2011

Kami Dah Pindah

2 Januari 2011 ari tu aku dengan rasminya tinggalkan rumah yang aku berteduh selama ini.  Memang nak pindah sebelum sekolah bukak sebenarnya. Dan alhamdulillah semuanya berjalan lancar.

Kerja-kerja memunggah dilakukan petang. Dalam pukul 3 cenggitu lah. Angkut pakai lori. 3 kali angkut.Masa kat rumah lama tu aku tak gie pun... aku sibuk siapkan makanan untuk orang yang menolong angkut barang... ngan family aku sekali ler..

Aku bakar burger... goreng nugget... aiskrim ketam.. ngan french fried.. air lak aku cuma bali air kotak ngan air mineral... sejukkan dalam coleman... hmm meriah sangat.. macam jamuan lak...


Burget ngan kentang tengah dibakar n goreng

Agaknye masa orang pompuan sibuk pot pet..pot pet... kat dapar mesti orang lelaki berbulu jerk nengok.. ye lah derang penat2 angkut barang.. boleh kita orang gelak2 sakan...

Tapi tak pe lah.. kan untuk perut2 bapak-bapak sekalian.. khik!khik!khik! :lol:



Burger yang dah nak siap




Trip pertama yang sampai... baju oren tu abang sulung aku... serius jerk orangnye.. tapi hati ader baik... taat pada mak bapak tu abang aku ni... nampak jerk garang... huhuhu.. tapi awas dia sudah berpunya.... anak sudah 2..



Hubbyku ngan yoep tengah angkut almari. Owh ye.. yoep tu abang ipar aku.. maksudnye abang laki aku ler.. heheh... korang tengok aper bezanya hubby aku ngan abang dia... huhuhu... :roll:



Hubby ngan abang aku...



Barang-barang yang telah dipunggah



Almari-almari yang di angkut



Lepas penat kerja.. kita makan dulu....nyum..nyum.... hai yoep... makan gitu jerk ker.. sekali dia ngap...



Anak-anak pun syok dapat berkumpul ramai-ramai



Makan dengan pelbagai cara



Lepak2 sambil menikmati juadah... eerrkk... kenyang seh.... yang tudung pink tu biras aku...

Dah lepas satu azab.... sebenarnya nak pindah ni bukan satu perkara yang senang.. macam sesetengah orang kata.. " angkut jer pindah" mula2 kene sedia ongkos... ongkos mesti ader kalau nak pindah ni... duit lori.. makan.. tu semua kene kira... takkan orang penat2 kita cuma hala air kosong jerk.... huhuhu kesian wei...


Apa pun terima kasih pada yang sudi membantu. Jasa kalian tidak dapat aku lupakan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...