KAWAN-KAWAN SAYA

Monday, 10 January 2011

Hari Pertama Along Sekolah

Walaupun dah seminggu berlalu... tapi aku nak citer jugak.. heheheh. Sejak hari pertama persekolahan anak-anak aku.. bermulalah episod aku menjadi super women...

Mana taknye.. pagi-pagi aku dah kene cegil mata buat sarapan... masak untuk derang bawak bekal... selalunye goreng nugget.. kalau rajin goreng mee..mihun... ari tu sekali tu aku masak nasi lemak..heheh xcited tul aku.. ye lah anak dah sekolah...



Pakai stokin



Kasut plak


Kene pakai stokin sendiri.. kene pakai kasut sendiri.. masa tadika dulu along ni kerje nye asyik suruh Wan ngan Atuk jer pakaikan kasut. Bila dah duduk ngan ibu kene buat kerje sendiri....



Tengah berhimpun untuk masuk kelas.

Along ni kelasnya 1 Kristal..  masa mula-mula dia nak sebut kristal.. susahnye ler.. sebab apa tau.. sebab dia tak de gigi kat depan.. kalau sebut KRIS...lidah sampai terkeluar.. :lol: Sekarang ni ok sikit


Pandangan dari depan.. masa ni dia baru nak belajar nyanyi lagu sekolah



Tengok tu.. awal2 lagi dah mula tongkat dagu.... tapi setakat ni OK lah... bila cikgu suruh buat kerje terus dia siapkan...



Dia tengah siapkan kerje yang cikgu suruh.



Ni plak time rehat.. kononnye dia nak beli nasi lemak dalam pinggan. Tapi dia asyik kene tolak jerk.. alih2 aku suruh dia beli nasi lemak bungkus jerk. Sian dia. Sekarang nie aku suruh dia bawak bekal. Tapi kalau nak beli pun beli lar...



Mak bapak yang temankan anak2 darjah 1. Tapi silapnye masa anak-anak tengah berdedai cari tempat duduk...patutnya mak bapak ni bangun le bagi budak2 nak duduk.. Dah makan masa derang nak cari tempat duduk. Waktu rehat 20 minit jerk. Fikir-fikirkan lah...



Masa ni Along dok sibuk nengok keadaan semasa. Hish!! budak ni.. orang nak kejar masa. Masa dah suntuk nak oiii!!!! jangan tengok orang.. makan cepat.



Pandai dah anak-anak darjah 1 ni berkumpul. Suka tengok derang pandai berdikari.

Lepas Along rehat.. aku balik sebab nak nengok Haiqal plak.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...