KAWAN-KAWAN SAYA

Friday, 28 January 2011

Pembelajaran Sesi Malam

Tiap-tiap malam memang ade sesi pembelajaran untuk anak-anak aku. Tak kira lah ader homework ke tak de ker..buku mesti kena bukak. Bila dah suruh belajar tu faham-faham je lah perangai masing-masing yang akan timbul.Jom nengok peel budak-budak nie...



Keadaan yang agak terkawal. Aku tengah ajar derang cara membaca ala iqraq. Tapi masing-masing mudah sangat mengantuk bila disuruh belajar.



Air mata dah mula bertakung kat kolam mata.

 
Berguguran air mata dipipi.. miahahaha.... :lol:  aku kene tegas.. sebab kalau aku tak tegas nanti tak menjadi. Aku target anak-anak aku boleh membaca dalam masa 3 bulan. OK tak target tu....



Haiqal pun tengah membaca tanpa mengeja....



Dah mula menongkat dagu. Mengantuk ler tu.:o





Kesudahannya begini...



Dan begini... khik!khik!khik! :lol:


Along tak tido masa belajar ni walaupun dia dah ngantuk. Cuma dia takut kene belangkung kot kalau tido.. Apapun memang mencabar betul nak ajar anak sendiri belajar.


Harap-harap aku mampu mengajar anak aku sendiri. Walaupun aku tak bertauliah untuk mengajar.. tapi aku tetap nak mengajar anak aku sendiri untuk mengikut corak dan acuan aku.

Wednesday, 26 January 2011

Rombongan Haji Ke PD

Heheheh... mesti konfius tajuk entry kali ni. Sebenarnya kami satu family gie Port Dickson. Haji tu mengetuai kami.... saper lagi kalau bukan Haji Khalil... kui!kui!kui! :lol:
Jom layan gambar...


Perjalanan menuju Port Dickson


Nengok couple tue... bercanda di taman


Monyet2 liar di sekitar apartment


Apartment yang kami menginap. Tajaan Mok de Erna. Thumb Up lat Mok De.


Sekitar Kawasan Apartment


Pandangan dari beranda.


Mandi manda hari pertama


ShahFiq ngan Atuk





Abang aku ngan anak dia Fayyad. Masing2 muka serius jerk.



ShahFiq. Masa mula2 sampai pantai dia tak berani nak mandi. Takut :lol:



Keharmonian keluarga kami


Qaseh.... wow.. tembamnye :lol:


Husna dalam kesejukan. Minah ni kene kumpul lemak :lol:



Main pasir jerk ker.


Fizah ngan Husna


Kami semua


Haiqal si tembamku






Family Mohd Fadly


Family Mohd Zarir ..... hish... ilan ader kat belakang...ni buat rosak gambar orang jerk...


Family Mohd Zafran .... masih berdua


huhuhuh... jangan di tanya kenapa family aku tak de bergambar... sebabnye hubbyku gie Bangladesh...huwa.....


Along n ShahFiq


Tali pengikat cinta antara aku dan hubby


Bilas badan sebelum mandi...

Nanti sambung part 2 plak

Friday, 21 January 2011

Kami Di Malam Hari

Malam-malam hari kami adik beradik kene baca buku. Ibu kami yang tunggu masa kami baca buku. Masa ibu kami tunggu.. dia tunggu dengan ruler kayu.. sungguh menggerunkan.


Tengok ruler kayu tue... dengan ruler tu lah ibu saya tunggu saya membaca. Saya selalu jeling-jeling pada ruler kayu tu. Saya amat takut... :lol:




Saya Along.. Saya pun dipaksa untuk membaca.. sebab saya baca buku tergagap-gagap lagi. Sebab tu ibu saya paksa membaca... saya dah darjah 1. Ibu saya cukup marah sebab saya tak lancar membaca lagi. Saya pun gerun jugak bila ibu saya tunjuk ruler kayu. :lol:


Tengok ni... Saya memang macam ni... bila ibu saya suruh saya membaca.. mata saya dengan sendirinya akan layu... macam nak tidow ajer... tapi bila ibu saya jerit jerk... terus saya tak jadi tidow... takooot.....


Saya kene angkat kepala saya sikit.. supaya ibu saya tak menjerit... kalau dia menjerit kuat sangat... :P


Teruskan membaca.. saya tak berani nak berhenti lagi sebelum ibu saya suruh.


Hohoho... saya pulak tak berani nak kacau abang-abang saya... sebab ibu saya tengah marah.. huhuhuhu takutnye... nanti tak pasal2 saya yang kene ruler kayu tu...


Setelah penat kami membaca... ibu kami pun suruh kami tidow....


Leganya... dah terlepas dari pekikan ibu kami.... Kami nak tidow... kami nak tidow... kami nak tidow... nak cari kayu... nak cari kayu... nak cari kayu....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...