KAWAN-KAWAN SAYA

Tuesday, 21 December 2010

Sakit Belakang

Dah 4 hari aku sakit belakang... kat area buah pinggang... :( . Aku komplen kat hubby.. sakit buah pinggang ke.. hehe dia kata tak... aku tanye mana dia tau bukan... dia kata dia tau ler.. hik!hik!... ntah mane dia tau.. aku pun tak tau.. ngee...

Tadi tanye member... dia kata buah pinggang kot... huwaaa... buat aku bertambah takut... aku ni memang penakut.. nak-nak kalau sakit kronik ni... huhuhu aku takut mati... walaupun mati tu pasti.. huhuhu aku tak bersedia lagi...

Aku rasa cam tak puas hati jerk.. maka aku pun gie le melintas opis aku ni.. gie klinik kesihatan kat sebelah opis aku.. klinik kesihatan presint 3..  untuk merungkai segala permasalahan kesihatan aku...


Aku terus amik nombor... kat sini sebab baru 2 minggu bukak.. pesakit yang datang teramat sikit.. tak de lah lama aku menunggu tadi.



Bilik pemeriksaan. Tadi aku masuk bilik nombor 5.

Doktor ape ntah aku tak ingat namanye.. pompuan ler... dia tanye aku ader buat kerja berat ke tidak.. pernah jatuh ke..eksiden ker.. semua...

Aku jawab... kerje berat masa kenduri je lah.... jatuh tak pulak... heheh kalau aku jatuh cam ne grope bentuknye hek... huhuhu....

Doktor kata mungkin ade masalah urat dan otot... tapi dia suruh aku buat urine test.. nak pastikan aku tak de masalah buah pinggang. Aku ok ajer.. memang motif aku datang untuk pastikan aku tak de sakit yang kronik. Kalau ader pun boleh dikesan awal...

Aku gie kinching kat toilet... pas tu terus bagi kat makmal untuk diuji... heheheh


Ni makmal tu... orang yang pakai tudung tu yang menguji air kinching aku... :D Tunggu masa tu gak... dalam 10 minit dah dapat result...

Ahaks.. aku tak de sakit buah pinggang.... sukenye aku... tak de le bermain dalam kepala aku ni.. nak tukar darah ler.. tebuk perut le.... maklum ler sakit buah pinggang ni kira penyakit yang agak teruk jugak. Cuba tak di highlight sangat kat media cam sakit jantung atau darah tinggi. Tapi doktor kata ader kencing kotor sikit.. huhuhu kencing kotor tu aper... ader ker kencing bersih..

Pas tu doktor bagi ubat antibiotik ngan ubat untuk cuci saluran kencing... hehehe



Farmasi yang aku ambik ubat



Ubat yang aku dapat dari Klinik Kesihatan Presint 3

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...