KAWAN-KAWAN SAYA

Tuesday, 28 December 2010

Bergembur Untuk Pindah Rumah

Hari Krismas sudah aku n hubby bergembur rumah untuk pindah. Walaupun tak macam bergembur tanah tapi boleh tahan ler penatnya. Kami jangka hari Krismas tu lah nak pindah tapi keadaan tak mengizinkan lagi.

Maka proses mengemas barang2 yang kami buat pada hari tu. Semua barang2 kecik dan remeh dah dikotakkan. Cuma angkut dan bawa ajer penyudahnya. InsyaAllah jika diizinkanNYA kami akan meninggalkan rumah yang kami duduki sekarang minggu depan.. 2 Januari 2011.

Sebenarnya sedih jugak nak meninggalkan rumah nie. Ye lah.. dah lama aku duduk situ.. lepas kawin 2003 aku terus mendiami rumah tu. Hubby aku lak tahun 2001 dah start duduk situ.. wow lamanye...

Rumah ni yang mencatat segala suka duka ketika kami merancang masa depan, melalui ranjau kehidupan dan membesarkan anak-anak. Owh sedih.... :( tapi demi keselesaan anak-anak membesar kami harungi dan terpaksa meninggalkan rumah yang akan menjadi salah satu sejarah dalam kehidupan aku suami isteri khususnya.



Barang-barang yang dah dimasukkan dalam kotak



Tengok tu.. mangkuk koktail.. owh ye.. tu hadiah kawin aku.. tak bukak lagi.. masih dara lagi itu mangkuk :lol:.. hik!hik!hik! :lol:



Sambil kemas-kemas kami terjumpa TV kecik tu.. hik!hik!hik!:lol: walaupun rumah tu tak besar tapi tak sangka pun barang-barang lama tersimpan rapi kat situ.

TV tu dulu aku beli untuk hubby aku.. masa dia bujang.. hahaha... sian kat pakwe takut tak dapat nengok TV. Masa tu TV mahal2 lagi.. mana ada TV murah seratus lebih harga cam sekarang. Maka aku pun gigih membelikan dia TV... itu namanya penangan orang bercinta... :P



Atas meja pun dah clear.. tinggal angkat ajer... minyak masak pun bawak gak.. sayang wo... rezeki klu nak buang..

Dalam periuk nasi tu benda kecik2 yang aku pungut atas meja.. masuk je dalam periuk.. senang cerita.. susah sanga nak cari bekas tipuware..  sebab semua dah masuk kotak.



Baju dari dalam almari..



Almari yang beransur kosong.. tengok baju yang tinggal. Baju koprat tempat kerja lama aku yang belum sempat dipakai.



Hohohoho... berserabutnya rumah aku



Tinggal si bongsuku saje yang ada masa kami kelam kabut kemas rumah.. nengok bantal pun kepam... tin biskut pun dia angkut...



Alololo... siannye dia... dia tak de kawan.. abang-abang semua kat Sungai Way...  tertidur dia... Aku n hubby pun tak layan dia sebab sibuk nak mengemas...tak boleh tinggal bantal busuk dia... huhuhu:D



Inilah hasil-hasilnya. Kami akan bawa ke bawah ni.... tengok kat bawah tu...



Rumah baru kami ni pun yang agak lintang pukang lagi.. Sekali nampak cam rumah kongsi plak...


Saudara-saudaraku...ipar duaiku sekalian minggu depan teman berpindah hek.. mari beramai-ramai bersuka ria sambil mengangkut barang-barang daku... mari-mari....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...