KAWAN-KAWAN SAYA

Saturday, 30 October 2010

Senyuman Di Kuala Lumpur

Aku jenjalan kat area KL semalam.. heheh tersangat happy... dah lama nak cuba keluar sangkar jenjalan ngan kengkawan masa bujang... walaupun tak ramai.. hanya kami berdua... tetapi amatlah indah untuk aku mengukir memori dan mengenang segala kisah lama. Ewah.. emo lak aku...

Owh ye.. aku jenjalan ngan minah ni... Mak Buyung Senah.. heheh Hasnah... member aku yang aku kenali 11 tahun yang lampau.Ni lah orangnye... heheh..orang kata dulu aku n dia ni adik beradik... kat mana adik beradiknye tu hek...

Apa pun terima kasih ler sebab sudi teman aku ronda-ronda.



Mula-mula destinasi yang kami pergi adalah...Jalan Kenanga.Kami naik LRT aje.. sebab kat sini susah parking... LRT STAR turun kat Stesen HangTuah... Sesampai jek aku kat sana.. kami disambut oleh siren bomba.. 3 buah lori bomba.. Kenapa lori tu keluar dari balai aku tak tau.. gambar tak sempat snap.


Nie Signboard Stesen LRT Hang Tuah


Sebenarnya memang dah lama aku nak gie Jalan Kenanga ni. Selalunye aku bayangkan cam ner area tu.. Owh.. kat jalan Kenanga ni terdapat pusat pemborong.. terutamanya pakaian... Memang rambang mata bila melihat pelbagai pilihan pakaian yang agak murah dari harga pasaran.. tapi kene ambil borong...




Baju ni cantik gak... harga pun boleh tahan... berapa market price agak2 ni hek...
Nie jenama Sophy... kebanyakan jenama ni butik2 jual.. harga boleh tahan... 






Kedai jual jubah.. harga jubah kalau amik borong ok..


Baju budak pun ader





Hehe..baju budak pompuan... aku tak de anak pompuan.. lawa gak kain cotton.




Macam-macam jenis baju ader kat Jalan Kenanga ni..

Pas tu bila dah puas jalan... kami tersadai... sambil tu beli air dan kuih.. sib baik ader orang melayu jual kuih dan air kat situ... ni melayu yang jual.. bukan indon tau...




Nie air cincau.. sedap.. pekat....  gambar kuih tak sempat snap.. sebab lapor...


Pas gi Jalan Kenanga aku gie Jalan Masjid India plak...Aku tangkap selipar sepasang... heheh selipar yang aku pakai tu licin.. dah haus kata orang....


Pas  penat meronda kitorang gie makan..isi perut....
Mak buyung ni..laparnye..... ye ler jadi mak buyung memang senang lapar....




Kami makan mihun sup ngan soto... Soto aku masin mangai....



Lepas makan lepak2 kat Semua House... sebenarnye motif masuk semua house ni nak membuang... heheh dah masuk kene keluarkan... baru sihat.... apa lagi pergi toilet le tu...



Aksi2 semasa kami lepak....



khik!khik!khik! :lol: agak-agak orang nengok... naper ler orang2 nie... nak kata orang bujang... macam dah kawin... tapi...aksi macam budak-budak.. ah.. peduli hapa aku... ada aku kisah.....

Pas tu balik.... apa pun sepanjang hari itu memang menyeronokkan tak terasa penat pun.. Heheh dah sampai rumah baru rasa penat...

Has... lenkali kita jalan lagik hek... rasanye lepas ko beranak ler.. sian ko.. nanti memboyot bawak perut....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...