KAWAN-KAWAN SAYA

Monday, 18 October 2010

Cerita Pasal Rumah

Mula-mula mintak ampun ler seh... cerita rumah tak habis2. Sebenarnye selagi aku tak rasminya jadi penghuni rumah ni.. macam-macam aku nak apdate tentang aktiviti yang kami buat untuk merealisasikan rumah impian. hehhe... Untuk kenangan aku sekeluarga sebenarnya.



Ari minggu semalam bersamaan 10.10.10 aku buat apa yang patut kat rumah tu... mula2 sampai aku mop lantai beranda... sedap sikit memijak lantai tu.. kalau tak berdebu.. berhabok.. walhal aku baru basuh beranda tu minggu lepas. Hmmm hehhe.. agaknye kuruih aku bila duduk sinun sebab asyik mop lantai beranda jerk... sekali mop dah setengah jam... kira cukup ler tempoh eksesais.. 20 minit jerk... heheheh..... belum family hall... ruang tamu.. bilik anak2 lagik... pendek kata bersiap sedia lah aku....



Minggu ni Along tak de.. dia tak nak tinggal ngan aku.. dia nak ikut mak aku.. sebab tu gambar dia tak de dalam entry kali ni...



Hubby tengah menurun... heheh.. tak de lah... sebenarnye dia tengah kikis simen yang melekat kat lantai ruang tamu.... kuning menyala rumah aku... pilihan kaler abah aku.... heheh abah aku jiwa muda seh.... peberet kaler dia kuning tu....


Pandangan ruang tamu...sekerat jerk...


Ruang Belajar anak-anak yang baru dibersihkan...


Kitchen Kabinet.. Hob dapur Elba







Masa aku amik gambar ni.. aku terpaksa menahan nafas duduk kat ampaian pekerja indon..huhu.. nak terjeluak aku.. punye le busuk baju2 yang derang sidai... uwek! tapi tak dapat gak gambar penuh kabinet ni.. tak larat ku nak menolak ampai tu.. berat..


Nie exhaust fan ... tarik angin keluar..... hubby pasang sendirik...


Kipas.....


Lampu kat ruang makan.. murah jer ..huhu tak mampu nak beli yang mahal berelip-relip...


Laluan untuk ke beranda... asalnye ni adalah toilet.. tapi terpaksa dikorbankan untuk keselesaan ke beranda...

Anak2 mengisi masa lapang dikala aku n hubby berkemas rumah


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...