KAWAN-KAWAN SAYA

Thursday, 30 December 2010

Rindu Mamat Bangla Tahap Gaban

Hik!hik!hik!... tajuk tak bley blah ....Dah 4 hari aku ditinggalkan oleh Hubby. Mula2 dia bagitau kene gie out station..macam biasa ler... aku akan tarik muka... aku tak suka dia tinggalkan aku bermalam-malam... walaupun semalaman....kali ni jauh lak tu Huhuhu... Dia gie..Bangladesh.. jauhnye.... huwa... sedihnye aku.... 




Owh... tidakkkkkkkkkkk........... jauhnya berbatu dikau En. Suami.... Aku dah mula merindu tahap GABAN.... hiyahhhh........ Akulah Pulis Angkasa GABAN....



Hari Jumaat ni Hubby ku balik...
Aku menanti kepulangan mu Sayang..Kesunyian ini menjadikan aku lebih menghargai cintamu ....(ihiks..jiwang laks)

Owh ye.... Bangladesh... apa aper kat sane hek..... Jom kita pusing dunia nengok apa yang ader kat sana.....


Peta Bangladesh



 Dhaka

Star Mosque... cantik gak.. tapi rendah kan....

Matawang Bangladesh..... 100 Taka



heheh... jadi kerje aku laks nak cari info pasal Bangla..... dah lah... buang masa jerk.. bukan aku nak gie sana pown.....

Tuesday, 28 December 2010

Bergembur Untuk Pindah Rumah

Hari Krismas sudah aku n hubby bergembur rumah untuk pindah. Walaupun tak macam bergembur tanah tapi boleh tahan ler penatnya. Kami jangka hari Krismas tu lah nak pindah tapi keadaan tak mengizinkan lagi.

Maka proses mengemas barang2 yang kami buat pada hari tu. Semua barang2 kecik dan remeh dah dikotakkan. Cuma angkut dan bawa ajer penyudahnya. InsyaAllah jika diizinkanNYA kami akan meninggalkan rumah yang kami duduki sekarang minggu depan.. 2 Januari 2011.

Sebenarnya sedih jugak nak meninggalkan rumah nie. Ye lah.. dah lama aku duduk situ.. lepas kawin 2003 aku terus mendiami rumah tu. Hubby aku lak tahun 2001 dah start duduk situ.. wow lamanye...

Rumah ni yang mencatat segala suka duka ketika kami merancang masa depan, melalui ranjau kehidupan dan membesarkan anak-anak. Owh sedih.... :( tapi demi keselesaan anak-anak membesar kami harungi dan terpaksa meninggalkan rumah yang akan menjadi salah satu sejarah dalam kehidupan aku suami isteri khususnya.



Barang-barang yang dah dimasukkan dalam kotak



Tengok tu.. mangkuk koktail.. owh ye.. tu hadiah kawin aku.. tak bukak lagi.. masih dara lagi itu mangkuk :lol:.. hik!hik!hik! :lol:



Sambil kemas-kemas kami terjumpa TV kecik tu.. hik!hik!hik!:lol: walaupun rumah tu tak besar tapi tak sangka pun barang-barang lama tersimpan rapi kat situ.

TV tu dulu aku beli untuk hubby aku.. masa dia bujang.. hahaha... sian kat pakwe takut tak dapat nengok TV. Masa tu TV mahal2 lagi.. mana ada TV murah seratus lebih harga cam sekarang. Maka aku pun gigih membelikan dia TV... itu namanya penangan orang bercinta... :P



Atas meja pun dah clear.. tinggal angkat ajer... minyak masak pun bawak gak.. sayang wo... rezeki klu nak buang..

Dalam periuk nasi tu benda kecik2 yang aku pungut atas meja.. masuk je dalam periuk.. senang cerita.. susah sanga nak cari bekas tipuware..  sebab semua dah masuk kotak.



Baju dari dalam almari..



Almari yang beransur kosong.. tengok baju yang tinggal. Baju koprat tempat kerja lama aku yang belum sempat dipakai.



Hohohoho... berserabutnya rumah aku



Tinggal si bongsuku saje yang ada masa kami kelam kabut kemas rumah.. nengok bantal pun kepam... tin biskut pun dia angkut...



Alololo... siannye dia... dia tak de kawan.. abang-abang semua kat Sungai Way...  tertidur dia... Aku n hubby pun tak layan dia sebab sibuk nak mengemas...tak boleh tinggal bantal busuk dia... huhuhu:D



Inilah hasil-hasilnya. Kami akan bawa ke bawah ni.... tengok kat bawah tu...



Rumah baru kami ni pun yang agak lintang pukang lagi.. Sekali nampak cam rumah kongsi plak...


Saudara-saudaraku...ipar duaiku sekalian minggu depan teman berpindah hek.. mari beramai-ramai bersuka ria sambil mengangkut barang-barang daku... mari-mari....

Saturday, 25 December 2010

Konvokesyen Shah Daniel Part 2

Lepas je makan tengahari Majlis Konvokesyen bermula....

Tadika anak aku yang paling last sekali terima sijil.. heheh.. masak2...

Macam budak U... harap2 masuk U kau anakku..amin...

Seyesnye muka...... senyum ler sikit

Duduk berkumpul dalam auditorium

Posing dulu sebelum terima sijil....

Saat yang dinantikan akhirnya tiba.. MUHAMAD SHAH DANIEL BIN MUHAMAD JURAIMI..... menerima anugerah Perdana Menteri...... heheh bukan anugerah dekan tapi terus Perdana Menteri...

Berbunga naluri keibuan aku beb.. nengok anak naik pentas.... rasa cam nak menangis.. huhuhu lom lagi dapat ijazah... insyAllah doakan satu hari nanti anak aku akan menggenggam ijazah.. amin..

Bergambar beramai-ramai...



Along tumpang bergambar ngan hadiah cikgu dia. heheh... cam ne hadiah tu ader kat dia aku pun tak tau...

Ha setakat ni jer cerita konvo anak sulung aku tu...

Dairi Kerajaan 2011

Tadi aku baru dapat dairi gomen. Kali ni kaler hitam. Tak besar n lebar macam sebelum-sebelumnya. Ni hubby aku mesti nak.. huhuhu memang tiap2 tahun dia jerk yang merembat dairi aku ni...


Interface dia





Dalam dia lak..



Kalender ngan cuti sekolah... biase -biase jerk dairi ni.. tapi senang sebab segala info pasal cuti ader... pas tu cuti penggal persekolahan pun ader. So memudahkan kakitangan buat rujukan.

Time kasih hek gomen sebab tahun ni ader dairi...

Friday, 24 December 2010

Konvokesyen Shah Daniel

Hari Sabtu baru ni Along ada konvokesyen... Aku ngan Hubby dapat jemputan.

Kad Jemputan ke Majlis Konvokesyen Tabika Perpaduan Daerah Petaling(yg kuning tu tertulis ibubapa sahaja)


Sebenarnya dalam kad dijemput ibu bapa sahaja tapi bila nengok kat dalam auditorium tu.. budak kecik semua ada.. rimas aku... tengah syok nengok persembahan ader plak bunyi suara budak nangis... kan orang dah kata ibu bapa sahaja... kenapa lah orang2 ni tak boleh faham... nak kata B**** karang mesti marah punya.... Sorry emo lak


Owh..ye.. kalau nak pergi sana kene pakai baju batik... orang lelaki ler kot.. tapi ramai jerk aku nengok yang pakai t shirt... apa yg penting hubby ku pakai baju batik... heheh aku sempat snap dia berbatik sambil berseloroh... :lol: . Apa nak buat ~Yang~ sebab anak2 kita turutkan lah hek... kitakan mak bapak.... yang terbaik adalah untuk anak2 kita. yeha...

Hubby ku berpakaian batik... owh ye... baju batik tu baju bababapakkkkk akuuuuu.... :lol:

 
Sampai jer terus kami meluru ke Along .. siapkan pakaian dia..

Suasana kat Lobi Auditorium

Bersiap untuk putera sulung

Dah siap

Abah ngan anaknya


Pagi ader persembahan pentas.. seronok... pandai cikgu2 ni latih anak murid buat persembahan yang agak panjang masanya.... Anak aku pun terlibat... bersajak...

Persembahan Zaman Melayu Melaka

Tarian ntah hapahapa ntah... aku pun tak tau... ngee....:D

Bacaan sajak

Along tengah bersajak

Gambar tak berapa terang... sedey tau... tak dapat amik gambar jelas.. huhuhu...:(

Persembahan penutup sebelum majlis konvokesyen bermula...

Seronot gak nengok telatah bebudak ni...


Wah hencemnye anak aku...... hencem..hencem.....

Thursday, 23 December 2010

Siapkan Hantaran

Sehari sebelum nikah Ilan

Lepas keje jerk aku melulu balik Sungai Way nak siapkan apa yang patut. Sebenarnya kalau diikutkan aku tak pergi pun menghantar ke Perak. Tapi Hubby kata kalau nak pergi.. jom... aku pun tak de le nak buat manis mulut.."tak payah lah..." kang tak dapat gie langsung...

Aksi-aksi hangat mereka-mereka yang menyiapkan hantaran
Wah happynye ..... nie sambil menggentel balut coklat....


Hasil coklat yang dah dibalut dengan aluminium foil

Hantaran.. coklat, buah plum ngan cheese tart...

Hantaran yang dah siap.....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...